header

header

6 januari 2013

S.Ö.N.D.A.G & ovillkorlig kärlek

Jaha, så var då julledigheten till ända. Måste säga att jag tycker det är bra trist. Hade gärna fortsatt så här ett tag till. Men jag får väl se det som att det är tur att jag känner så. Det betyder ju att jag/vi har haft det bra!

I dag har det varit en söndag i skidornas och skridskornas tecken. I morse blev det ett skidpass för mig - gick riktigt bra i dag också :). Kom hem lagom till damerna skulle klättra upp för Alpe Cermis. Lite lunch på det och väntan på att herrarna skulle göra samma klättring. Under denna väntan fördrev jag och Emma tiden med att sy en kudde på hennes bästa julklapp. En alldeles egen symaskin! Åh, vad glad hon blev när hon öppnade paketet på julafton och såg att det innehöll det som hon önskat sig mest av allt.
När Tour de Ski var över för den här gången var vi tvungna ut och få frisk luft. Packade ihop skridskor och oss själva och for till en rink för lite skridskoåkning. Jag fick dispens och slapp åka på villkoret, som dikterades av junior, att jag följde med och tog kort. Vi hade tur och fick med oss våra skidåkarkompisar från i fredags. Det är ju betydligt roligare att åka om man har en kompis med sig :). Det var t.o.m. så roligt att det protesterades hej vilt när vi skulle åka hem. Fick lov att lova att vi skulle komma tillbaka snart igen.
Måste bara berätta om när jag skulle natta Emma i kväll. Hon hade lite svårt att sova så jag fick sitta hos henne. När jag trodde att hon somnat och jag skulle smyga mig iväg vände hon sig om. Tittade mig i ögonen, tog sin lilla hand och strök mig över kinden. Det var en sådan där stund. En stund när man förstår att man verkligen skulle göra precis ALLT för sitt barn. Ovillkorlig kärlek kallas det visst <3.

Nu ska jag njuta av dom sista timmarna av ledigheten. I morgon är det vardag igen och om jag inte missminner mig så är Hem till Gården tillbaka. Det är kanske inte så dumt med vardag ändå ;).

Trevlig söndagkväll!

8 kommentarer:

  1. Egen symaskin, vilken lycka! Så mycket roligt ni kommer ha. Tycker om kudden, jättefin.

    Dem där stunderna, som en hand på ens kind....ja, det finns inget bättre.

    Härligt Carina att ni haft det så bra i jul!

    Varm kram

    Lotta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är verkligen riktig lycka! Så kul att se hur glad hon är över den :).

      Visst är det så, att det inte finns något bättre än de där stunderna.

      Kram Carina

      Radera
  2. Oj, förstår att Emma är nöjd över att ha fått en egen symaskin så skojigt :).

    Ni verkar har haft en riktigt bra helg, har läst ikapp :) och jag blir ju så nyfiken över dina planer, måste ses snart så jag får höra :).

    Nog hade man kunnat vara ledig lite till, men jag tar en bonusdag imorgon eftersom dagis är stängt så det känns bra ett dryga ut ledigheten ännu en dag.

    Och dina bilder, Carina, de är så fina, jag njuter av dem! Kram Jennifer

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja hon är riktigt nöjd :).

      Vi har haft en bra helg. Hoppas ni också har haft det bra trots det tråkiga du fick veta.

      Du ska få veta mina planer när vi träffas :). Gött med en bonusdag!

      Kram Carina

      Radera
  3. Låter som en skön ledighet!
    Ha en skön vecka!
    Kram Helen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det har det varit!

      Ha en skön vecka du också!

      Kram Carina

      Radera
  4. Vilken härlig dag ni haft!

    SvaraRadera

Tack för du lämnar några ord hos mig!