header

header

10 januari 2013

Nu längtar jag.

Första jobbveckan för året är avklarad och i morgon har jag en HEL fredag för mig själv. Det om något känns otroligt konstigt. Det brukar ju vara Emma och jag om fredagarna. Det är ju vår dag. Den dag då vi hittar på saker tillsammans.

Som ni kanske märker så börjar jag allt mer att vilja ha hem min lilla tjej. I går kväll var det riktigt jobbigt då hon ringde själv från farmor och farfar. Till en början gick det bra och hon var glad men sen så.....

Oj, oj, hon blev jätte ledsen och ville att jag skulle komma dit. Inte lätt att förklara på ett vettigt sätt att det är lite för långt och att jag måste jobba. Inte blev det bättre av att batteriet i min telefon dog och när jag väl kunde ringa upp igen så hörde jag henne gallskrika i bakgrunden. Fy, säger jag. Då var det inte bara Emma som grät när samtalet med farmor var över kan jag meddela. Tack och lov ringde farmor tillbaka senare på kvällen och berättade att hon hade lugnat ner sig ganska omgående. Men det blev ändå en jobbig kväll här hemma. Tack och lov för att det inte är många dagar tills hon (och sambon) är hemma igen.

Vad har jag då pysslat med denna torsdag? Har jag gjort något vettigt? Tja, vaknade väldigt tidigt så vid klockan 6 var jag ute på ett tidigt löppass. I dag var jag väldigt tacksam över mina Icebugs. Halt var bara förnamnet.

Efter jobbet var jag till Falun på lite massage och akupunktur - riktigt välbehövligt då jag hade ont både här och där. Sen har jag naturligtvis hunnit med att se dagens avsnitt av Hem till gården. Har verkligen fastnat i denna långkörare :). 

Nej, nu är det dags att knäppa på tv:n och ta tag i den där högen med tvätt som jag har undvikit de senaste dagarna. Detta trôkgöra brukar liksom gå aningens lättare om man står framför tv:n och styrker. 

Trevlig torsdag!



4 kommentarer:

  1. Det är så smart att stryka framför tv:n! Eller ute i trädgården på somrarna med förlängningssladd!

    SvaraRadera
  2. Jag förstår din längtan, det är jobbigt att vara ifrån varandra. Men det är bra också för då kan tänka tillbaka på det de gånger som man går varandra lite på nerverna :-).
    Och tiden går ju så fasligt fort så nu ses ni snart igen :-).

    Låter härligt att ha varit på massage, jag tror minsann jag ska ta mig i kragen och ta mig dit.

    Hoppas du får en riktigt fin fredag! Kram Jennifer

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo jag vet att det är bra och nu är det ju i redan lördag i morgon :).

      Kan varmt rekommendera ett besök där. Bra för både kropp och själ!

      Hoppas du också haft en fin fredag! Kram

      Radera

Tack för du lämnar några ord hos mig!