header

header

7 februari 2013

Inte som jag tänkt mig.

Vaken mellan 01 & 03, huvudvärk, illamående och ont i magen. Så har det sett ut för mig i natt :(. Så denna torsdag har tillbringats hemma. Liggandes i gästrummet och i soffan i tv-rummet. Det är verkligen inte min grej. Det där med att ligga stilla. Det kryper i kroppen och t.o.m. när jag är krasslig får jag tvinga mig själv att ta det lugnt. Försökte sova (för jag är ganska trött) men när man har en traktor/dylik maskin precis utanför huset som brummar och kör fram och tillbaka är det inte helt lätt - suck.

Ja, ja, tror inte att det är så illa med mig utan att det egentligen är kroppens sätt att tala om att det är dags för en liten paus. Dags att sluta köra på i 120. Ta det lite lugnt. Det har jag inte precis gjort på sistone och det kan mycket väl vara dags att betala priset för det nu.

Vad har jag pysslat med i dag då? Försökt ta det lugnt som sagt och rört mig mellan gästrummet och vardagsrummet. Har kollat på första delen av Selfridges som sändes i lördags men som jag missade. Fantastiskt bra med SVT Play! Har även hunnit bläddra i lite tidningar, läsa i en roman och en bok om exponeringar och sett på Hem till gården naturligtvis. Det är kanske inte så pjåkigt när det inte blir som man tänkt sig. När man får ligga i soffan under en filt och slappa. Eller?? Nja, jag tror nog att jag (liksom de flesta) hellre är frisk och mår bra i stället.



Hoppas alla har en bra torsdag!

8 kommentarer:

  1. Bra att du försöker lyssna på kroppen och vilar, håller med dig om att det inte är lätt även fast kroppen så tydligt talar om för en vad den behöver.

    Det låter dom du lyckats få till lite härligt mys i alla fall, vad tyckte du om Selfridges?

    Jag har varit sängliggande idag också men nu tror jag minsann att febern börjar ge med sig, men halsen bråkar fortfarande :-(.

    Krya på dig nu och fortsätt att lyssna på kroppen! Kram Jennifer

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag storgillade Selfridges. Älskar kostymdraman :).

      Skönt att det går åt rätt håll för dig. Hoppas febern släpper och halsontet ger med sig!

      Tack för kryahälsningen och det samma önskar jag dig! Kram Carina

      Radera
  2. Men usch så tråkigt, hoppas du känner dig bättre idag:)

    Kram Åsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Känner mig betydligt bättre. Tack!

      Kram Carina

      Radera
  3. Bra att du lyssnar på din kropp.
    Krya på dig!
    Styrke kram Bodil.

    SvaraRadera

Tack för du lämnar några ord hos mig!