header

header

12 februari 2013

Semmeldagen

I dag är det som bekant fettisdagen eller semmeldagen som man också kan säga. Hade inte tänkt äta några semlor men när vi var till affären kunde jag inte motstå när det fanns mini-semlor. Tycker det kan bli lite mycket med en stor semla. Men en liten kommer nog slinka ner utan större problem ;). 
Halva jobbveckan är avverkad och det är skönt måste jag säga. Trots att jag bara jobbar förmiddagar 4 dagar i veckan så sliter det en del. Man måste liksom vara på g och alert hela tiden för att hinna med allt. Ni kan ju tänka er hur det blir när något oförutsett inträffar - katastrof! Fast jag ska inte klaga. Det är utan tvekan lyxigt att kunna jobba 50 %. 

Men jag ska inte sticka under stol med att jag önskar att dygnet hade fler timmar. Det är så himla mycket jag vill göra. Men tiden räcker inte till hur jag än bär mig åt. Vill inte sitta när jag blir gammal (om jag blir gammal, det kan man ju inte ta för givet) och ångra saker jag skulle ha gjort. Saker jag skulle ha lärt mig mera om. Platser jag skulle besökt. Måste verkligen bli bättre på att göra saker. Leva här och nu!

Nu ska jag surfa runt lite och se om jag kan hitta ett prisvärt och bra stativ till kameran. Skulle behöva ett till en sak inom en snar framtid. Får väl se om jag hittar något. Om det är någon som har bra tips att komma med mottages dessa tacksamt. Senare i kväll blir det en skidtur. Längtar!!!!

Trevlig tisdag!!

6 kommentarer:

  1. Håller med att det är toppen med mini-semlor, annars räcker det gott och väl med en halv :).

    Ja nog vore det härlgit med fler timmar på dygnet, jag vet hur man ska får till det med att göra allt man vill.

    Lycka till med stativletandet och ha ett skönt pass i spåret! Kram Jennifer

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vet inte hur man ska få till det med att göra allt man vill........ska det ju stå :).

      Radera
    2. Det var ju synd att du inte visste hur man fick till att göra allt man vill. hade pressat dig på info direkt kan jag lova ;).

      Stativletandet fortsätter. Hoppas allt är bra! Kram Carina

      Radera
  2. Såg du mitt inlägg om stativet jag har köpt? Jag är supernöjd med det. Stabilt och smidigt och lätt att använda.

    Kram Linda

    SvaraRadera

Tack för du lämnar några ord hos mig!