header

header

4 februari 2013

Paket & längtan.

Likt ett barn på julafton. Precis så kände jag mig i dag när jag öppnade paketet med böckerna jag beställt :). Även om jag visste vad paketet innehöll så är det ändå något visst när man öppnar det och får se dem. Ta upp och bläddra. Älskar böcker (i fall det undgått någon ;) ). Den här gången är det två böcker som klickats hem. En bok som ska få mig att bli en hejare på exponeringar och en bok för mitt romantiskt lagda sinne. Kliar i fingrarna att sätta i gång och läsa. Så varför sitter jag här egentligen?? :).

I dag känns det lite bättre. Har sakta börjat min väg upp ur gropen och försöker fokusera på det positiva. Slänga alla dumma, negativa tankar åt.... tja, skogen tror jag.

Har suttit & lekt lite vid datorn.

I dag kom det över mig att jag längtar till stugan. Längtar till att höra kluckandet mot bryggan. Susandet i tallarna. Höra måsarnas skrin. Se lommen dyka i sjön. Känna vinden smeka min kind. Höra tystnaden.  Ta ett bad i sommarnatten. Jo, ni läste rätt. Jag längtar lite till sommaren. Så här. Mitt i vintern. Eller inte kanske just till sommaren utan mer till stugan med allt vad det innebär. Vi brukar ju inte vara där om vintrarna. Men nu längtar jag dit. Längtar till urskogen och mitt Värmeland!
Längtar till måsarnas skrin.

Hoppas alla har en bra start på veckan!

6 kommentarer:

  1. Härligt Carina, låter bra att slänga de där negativa tankarna åt skogen!

    Och ja, öppna paket är alltid skoj :). Hoppas böckerna är bra.

    Förstår din längtan till stugan, det är underbart där!

    Ha det bra! Kram Jennifer

    SvaraRadera
    Svar
    1. Exponeringsboken är grym!!! Även om det skulle underlätta att få sitta i tystnad när man läser den ;). Inte helt lätt med en pratglad 5-åring. Men hellre att hon pratar än är tyst, får helt enkelt läsa den om kvällarna.

      Vi får se till att planerna in en tripp till stugan framöver. Vore kul om ni ville följa med igen.

      Ha en bra tisdag! Kram Carina

      Radera
  2. härligt med nya böcker ,
    Och visst vill man till sommaren ,men först en ljus härlig vår
    Hoppas du piggnar till snart
    Ha en bra dag

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla!

      Hoppas du haft en bra dag! Kram Carina

      Radera
  3. Sommarlängtan! Gå och läs boken vetja! Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det ska jag absolut göra! Kram Carina

      Radera

Tack för du lämnar några ord hos mig!