header

header

20 december 2015

4:e advent & färdigstökat.

Sista ljuset är nu tänt och det är bara att invänta de långa dagarna till julafton. Eller så värst långa blir de nog inte - i alla fall inte nu när man är vuxen. Värre var det när man var liten - aldrig var väl dagarna så långa innan det blev jul och innan tomten kom - jösses vilken tid det tog :).




I dag har jag stökat färdigt. Huset är ordentligt städat och luktar gott (& det blir bara att underhålla under dagarna som kommer). De sista julsakerna är framställda. Julgodiset ligger i sina burkar och väntar på att ätas upp. Och alla klapparna är inslagna. Bara två dagar kvar att jobba och sen kan det få bli jul.

Det enda jag inte är särskilt nöjd med är att temperaturen är alldeles för högt över nollstrecket. + 12 grader visade termometern i dag, vilket är varmare än på midsommar i år - galet om ni frågar mig. Nej, jag skulle verkligen önska att det åtminstone var frost på marken så man kunde känna att det är vinter. Det ser ju inte så lovande ut framöver men har vi riktig tur kanske vädret ändrar sig.

Förutom att ha stökat klart så blev det ett tidigt löppass i morse. Var ute så tidigt att det var mörkt när jag gav mig iväg och aningens marigt att se ordentligt i skogen. Men när det ljusnade gick det finemang. Hade noll lust att åka skidor och jag får nog lov att säga att det var länge sen löpformen var så bra i december -  alltid något.

Tror inte det blir så många knop gjorda mer i dag. Är sugen på att fortsätta sticka på socka nummer två så det kanske blir att krypa upp i fåtöljen med stickningen.

Ha en fin fjärde advent!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för du lämnar några ord hos mig!