header

header

26 oktober 2016

En onsdag i oktober.

Att säga att förvirringen är total vad gäller vilken veckodag det är - är minst sagt en underdrift. Har legat en dag före hela veckan vilket har varit aningens drygt måste jag säga. Men i morgon är det då äntligen torsdag och sista jobbdagen för veckan :).

Men i dag onsdag och minsann så tittade solen fram en kort stund mitt på dagen. Efterlängtat så in i bomben! Trots att hösten inleddes på det mest magiska vis så har den senaste tidens mörker och regn bidragit till den så välkända hösttröttheten. Men i dag så, då tog jag mig ut på ett rullskidspass och lyckades få känna solens strålar värma i ansiktet - obeskrivligt skönt!! Nu hoppas vi på att solen kommer visa sig betydligt mer framöver.

Längtar efter flera fina höstdagar.

Annars har denna onsdag mest innehållit det gamla vanliga: träna, röja upp här hemma, hämta vid skolan, rasta kaninen, stryka och laga mat. Hann även med en sväng till en affär för att lämna tillbaka en jacka. Råkade visst gå in i en annan affär och kom ut därifrån med en ny jacka...... Ja, sån är jag, obeslutsam och velig och sen bara smäller det till och jag bestämmer mig.

Nu hoppas jag på att hinna sticka några varv på mina sockor jag håller på med. Den senaste tiden har jag inte ens hunnit med att sticka och då är det illa.

Ha en fin kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för du lämnar några ord hos mig!