header

header

12 oktober 2016

Höstblues?

Ingen lust att göra något. En tung känsla i sinnet. Vill helst bara kura inomhus i raggsockor framför tv:n. Vad som hänt vet jag inte men jag känner inte riktigt igen mig själv just nu. 

Kanske är det en sväng av höstblues som slagit till? Vilket jag inte begriper i sådana fall. Jag älskar ju vanligtvis hösten. Inte heller känns det bra när temperaturen kryper närmare minustecknet och bilder av nyfallen snö börjar dyka upp på instagram. Jag vill faktiskt inte ha vinter. Längtar inte ett dugg för att vara ärlig. Möjligtvis efter att åka skidor men annars känns det bara drygt. Inte heller detta förstår jag. Men det är väl så det är. Variationerna med årstiderna kanske bidrar till att det blir toppar och dalar i livet. Det vore väl konstigt om man inte kände något. 

Hösten -en tid för eftertanke & funderingar.

Ingen lust att göra något som sagt. Tog mig inte ut för att köra den planerade träningen innan hämtningen idag - ville inte. Men när hämtningen var gjord tog jag mig i kragen och gav mig ut på rullisarna. Och som alltid kändes det så mycket bättre bara jag tog mig ut. Så nu gäller det nog att ta fasta på de kloka orden "Ikke tenk, bare tren" som en vis norrman myntade för några år sedan. 

Nu blir det till att gå ner och sätta sig framför brasan och avverka några varv på stickningen. I dag kom garnet och jag fick äntligen påbörja sockorna med det vackra namnet Längtan till Gotland.

Trevlig kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för du lämnar några ord hos mig!