header

header

8 oktober 2016

Fixarlördag!

Lördag och tröttmössan från i går är fortfarande på. Begriper inte vad det är med mig just nu - är mest trött hela tiden. Men, men, det vänder väl snart (hoppas jag).

Trött eller inte, i morse drog jag i gång tidigt ute i trädgården. Redan före klockan 7 var jag ute och krattade och sådde gräs där kabeln till fibern grävts ner tidigare i veckan. Sen fortsatte det liksom av bara farten. Städade ihop ute på altanen och gjorde den klar för den kommande vintern liksom inflyttningen av hårbollen (jo, han kommer att få bo där inne även i vinter - himla smidigt måste jag säga).

Efter detta drog vi i gång och storrensade ena förrådet. Det var en stor sten som föll från axlarna kan jag lova. Har gruvat mig något grymt för detta men nu är det gjort :). En sväng till köpcentret där fixande av nya abonnemang stod på agendan - check. Hemma igen sades gamla abonnemang upp, garn till nya sockor beställdes samt ett beslut gällande nya glasögon togs. Och slutligen redigerades och mailades det iväg nya bilder till fjällstugan som fått sig en uppfräschning.

Allrummet från ena hållet.

Allrummet från andra hållet

 Köket

 Matplatsen

 Köket & allrummet sett från hallen.

Sovrummen.

Det återstår några småsaker som måla om väggskåpet/spegeln, byta ut vägglampor, dörrhandtag etc men det tar vi nästa gång vi åker dit. Om någon vill kika på hur stugan såg ut innan uppfräschningen/hyra den finns det bilder och info här

Och nu tror jag minsann att det ska bli ett styrkepass. Är inte ett dugg sugen på att ge mig ut och träna i snålblåsten så det känns som ett bättre alternativ att köra inomhus i stället.

Hoppas ni har en bra lördag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för du lämnar några ord hos mig!