header

header

8 september 2016

Att vila sig frisk.

Dagarna går och förkylningen håller i sig. Men i kväll har jag för första gången känt att det kanske är på väg att bli bättre. Hoppas, hoppas, hoppas! Hostan har inte varit lika hemsk, näsan inte lika täppt och kroppen inte lika trött och det är ju bara positivt :).

Den här gången har jag verkligen gått emot mig själv och vilat. Har tillåtit mig att sköta jobbet i min takt - tagit pauser eller åkt hem när jag inte orkat. Har struntat i massa saker här hemma. Har i stället suttit och vilat/slappat/kollat på tv/läst böcker/löst korsord/stickat/lyssnat på musik. Och minsann tror jag inte att det är den rätta medicinen. Att det skulle ta så många år att inse att man faktiskt behöver vila sig frisk ibland ;).



Ja, det har ju av naturliga skäl inte hänt så himla mycket den här veckan och jag måste erkänna att jag börjar känna mig mätt på att vara här hemma. Längtar bort. Ut i skogen. Skulle egentligen ha åkt till stugan i helgen men den resan fick ju tyvärr ställas in. Men en sväng till skogen häromkring hoppas jag hinna i morgon.

Trevlig kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för du lämnar några ord hos mig!