header

header

20 september 2016

Fixardag.

Det är inte ofta det händer men ibland blixtrar det till och jag får undan en massa saker jag gått och funderat på.

Eftersom jag var tvungen att tvinga mig att vila från träning i dag råkade det bli en riktig fixardag här hemma (dessa dagar brukar inträffa i samband med vila från träning). Gjorde slag i saken och tvättade klart alla fönster utom ett (detta kräver en balansakt i trappan + klättra på stege så det får vänta). Drog fram gräsklipparen och klippte där roboten inte kommer åt. Städade bilen. Tvättade och strök. Städade kaninburen (herreguuud vad päls han fäller). Kollade upp en massa saker som ska köpas, mailade, beställde och fixade.

Och jag måste säga att det känns riktigt bra när man får en massa saker gjorda. Man känner sig liksom nöjd med sig själv. Nöjd att man inte föll för frestelsen att bara sätta sig i soffan och slappa. Men nu tror jag minsann att jag ska göra just det - sätta mig och slappa. Men först ska det tändas en brasa i spisen och tas en dusch.

Kan inte låta bli att visa ännu en bild från min favoritutsikt.

Trevlig tisdagskväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för du lämnar några ord hos mig!